Thursday, February 23

Dunia entiti sial majal.

Lagu keras menghentak kepala
Memujuk aku untuk turut ke situ
Ke dunia ciptaan mereka  yang aneh bagi aku
Dia mana entiti busuk berkumpul di situ.

Sungguh aku bisa melayang
Mengengsot di celah kangkang entiti entiti songsang
Mereka bergusti merebut si jalang
Namun aku masih mampu hanya memandang
Tanpa masuk 
Dirasuk
Dan turut sama terangsang
Kerana
Jijik dan rimas bertandang.

Di satu sudut
Si betina mencakah
Caing caing bajunya
Mungkin sudah dibaham si jantan
Ditemani lenggok jahat si syaitan.

Rasa rimas dan takut itu bersatu
Jadi satu.
Aku di situ.
Aku masih disitu.

Terkaku di kerusi tangan merah
Mata meliar memerhatikan si ratu
Atas pentas penuh dengan kutu
Hinggap merata rata
Meraba raba tanpa arah tuju
Ganas, buas, dan laju
Tak kira seteru dan sekutu
Dosa dosa kering dan basah bertumpu
Sungguh aku malu melihat itu.

Tapi aku
Hanya mahu jengah dunia itu
Untuk sementara waktu
Kerana mahu lihat dangkalnya kaum itu
Kerana mahu rasa panasnya neraka itu
Aku tahu
Entah bila
Mereka akan ramai ramai jatuh
Kerana lubang neraka  jahanam runtuh
Tenggelamkan mereka yang angkuh
Tak mahu dengar apa yang disuruh
Tak mahu patuh
Pada perintah
Tuhan yang Maha Agung
Jika mereka tak mahu jauh
Dan berlalu dari dunia itu.

Aku menulis kerana mimpi berada di dunia itu. Malam itu. Sungguh aku tak pernah mahu.

No comments:

Post a Comment