Monday, December 26

f.u.l.l.s.t.o.p.

ya. aku rasa sesuatu yang tak mampu aku luahkan dengan hati, dengan kata dan bicara, atau dengan apa saja. sebab aku tak selesa untuk cerita semua. sebab itu aku simpan saja. rasa hati yang aku pendam lama dan aku biar di dalam ruang jasad di sudut itu begitu saja. aku bukan begitu. sebenarnya aku suka cerita tapi kali ini, biar aku simpan saja sehingga aku jumpa orang yang benar benar berhak untuk aku pinjam telinga dia. dan mungkin bahu dia. dan mungkin tangan dia. dan mungkin hati dia. akan ada dan aku pasti tentang itu. sekarang, aku mahu berhenti jadi kuat dan mahu menangis saja. aku dah tak mampu berpura pura dan buat tak tahu apa apa. hipokrit itu bukan aku. aku hanya mahu menangis dan tidur selama lamanya. biar aku hilang dan tak wujud di mana mana. biar jasad dan roh terpisah dan aku pergi ke sana. aku mahu rasanya. aku penat fikirkan masalah dunia di mana aku tak jumpa jalan penyelesaiannya. ini bukan putus asa atau kecewa. cuma aku rasa tak selesa. mari tidur. dan biar takdir yang tentukan bila aku bangun nanti aku ada di mana. aku akan tidur dan tak harap apa apa. biar takdir tentukan semua. Bismillahirrahmanirrahim.

1 comment: