Tuesday, December 6

salah paham dan salah

ada sedikit salah faham. salah faham yang meletakkan aku di skala tahap bawah terhadap penilaian seorang perempuan. kalau dah namanya salah faham, pastilah ia salah kan? jadi aku berikan jawapan yang betul. aku takkan. takkan. takkan. kerana aku sangat takut dengan spesis seperti itu. sangat takut. dan aku tak mampu mendorong hati aku untuk sukakan spesis itu. spesis yang hanya tahu mengkritik bukan menyelidik, yang tahu menempelak bukan menggalak. yang memandang spesis aku pula bagai entiti tidak sesuai hidup di atas bumi mutlak. oh kau terlalu mahu menilai. luar dalam kau sapu, kau sehingga kau tak tahu sebenarnya bukan begitu. kau buat andaian merapu. kau beri pandangan dengan otak buntu. kau tahu sebenarnya spesis kau juga ada yang begitu. satu lawan satu. jadi aku mahu memberitahu, aku tak mahu. betul betul tak mahu. puas begitu?

aku rasa hang patut ubah pandangan hang terhadap spesis aku. kita sama sama ada kelebihan dan kekurangan masing masing dan itu yang buat lelaki dan perempuan itu ada di atas muka bumi. saling melengkapi. jadi berhenti memerhati dan mencaci. aku takut kau dapat yang macam itu pula nanti.yang kau caci. kau tak mahu juga kan? kalau kau tak percaya, mari aku ceritakan sesuatu. tapi nanti lah. jika dipaksa.

aku tidak memerli, bukan juga mencaci kembali, tapi hanya menasihati. 

No comments:

Post a Comment