Monday, December 5

rumah kuning itu

Rumah kuning itu
Di mana aku pernah merasa
Dengki dan sakit hati
Di mana aku pernah
Merasai kehilangan
Seorang abang yang telah pergi
Di mana aku pernah merasa iri hati
Terhadap dia yang terlalu dikasihi
Dan disayangi
Dan di mana rumah itu menyaksikan
Jatuh bangun aku setiap hari.

Di rumah kuning itu juga
Aku mengenali
Rasa sepi mengusik hati
Tiada mereka di sisi
Walaupun hilang hanya sedetik dalam satu hari.

Di rumah kuning itu juga
Setiap luka diubati
Kegembiraan bersama isinya aku ulangi
Onak duri kita harungi
Segala ranjau kita songsongi
Dan semua itu takkan aku lupai
Sehingga aku mati
Dan menunggu nasib di alam abadi.

untuk:

A. Rahman bin A Wahab
Rohmah binti Abd. Wahab
Rafida binti Abd Rahman
Rozia Hanis binti Abd Rahman
Muhammad Razif bin A. Rahman
Muhammad Rasydan bin A. Rahman
Muhammad Rafiuddin bin A. Rahman
Raihan Nabilah binti Ab Rahman
Muhammad Rafiq Afnan bin Abd. Rahman

abah, mama, kak ida, kak jie, abg jih, abg idan, abg cik, dan adik, terima kasih. :)

No comments:

Post a Comment