Saturday, December 3

rindu.


tadi mama berkata,

"buat apa memuja setelah dia tinggalkan kita?"

"kau lari dari rumah bawa gambar dia sekali?"

"kenapa tidak sayangkan dia ketika dia masih hidup?"

mama tidak tahu kenapa takdir aku begitu, aku juga tidak tahu

bukan aku sengaja,

mama, jangan menuduh begitu

aku ingin punya dia kembali

tetapi takdir menentukan begini

yang aku mampu lakukan hanya menitipkan sekalung doa buat dia di sana

menyesal juga tak guna

menangis meratap juga sia sia saja

kadang kadang aku bertanya,"abg cik, ingat adik lagikah?""tak rindu adikkah?"

dia tidak menjawab.

aku hargainya jika dia masih mengingati aku

kerana aku tak pernah lupakan dia

sekelumit benci langsung tidak ada

hanya rindu bertimpa timpa

doa yang aku titipkan

"abg cik, kau mahu dengarkah?"

"aku minta pada Allah, agar dia ketemukan kita di dalam syurga."

"abg cik, gembirakah kau mendengar itu?"

"aku juga berjanji pada Dia, waktu itu nanti, kita akan menjadi adik dan abang yang paling akrab, sehingga tidak ada yang mampu menandingi kita."

"abg cik, diam diam di sana sehingga aku datang menemani kamu."

tunggu adik ya.

Rindu yang teramat sangat,

adik nabilah.


muhammad rafiuddin bin a rahman
18/03/1990 - 23/09/2009









No comments:

Post a Comment